Psychologie & Therapie

Ben jij een luisterend oor en haal je graag het beste uit mensen naar boven, dan is een opleiding binnen de Psychologie & Therapie jouw roeping! Als professional help je anderen bijvoorbeeld op het gebied van relaties, intimiteit, voeding of werk.

Dankzij de individuele begeleiding van onze vakbekwame coaches en therapeuten krijg je extra waardevolle tips uit het werkveld. Dit vormt een belangrijke basis voor jouw eigen coachingsstijl. Na een van deze opleidingen ga je bijvoorbeeld aan de slag met je eigen praktijk.

Ontdek het complete studieaanbod, kies jouw opleiding en maak werk van je nieuwe carrière!

allSubthemesWithinTheme Psychologie & Therapie

Therapie voor ouderen

3 homestudies

beSureOfYourFuture

Het brein van een mens is enorm boeiend en complex. Met de opleidingen in Psychologie & Therapie heb jij een mentale voorsprong op de concurrentie! Je gaat bijvoorbeeld aan de slag als trainer of coach, waarbij je werkt in groepen of juist met individuen.

"Ik vind het belangrijk dat de mensen in mijn praktijk zich regelmatig bijscholen. Voor mij is het een manier om nieuwe inzichten te vergaren. Dat vind ik ook het grote voordeel van de opleidingen aan deze school: iedereen heeft de kans om een opleiding te combineren met een stage!" - employerSpeaks

Psychologie & Therapie

trendsCapitalized

Mentaal welzijn krijgt de laatste jaren meer aandacht. Een grotere mentale weerbaarheid vormt zelfs de sleutel tot geluk. Landen worden gerangschikt op hoe gelukkig de inwoners zijn. Bovendien doen overheden er alles aan om geluk te bevorderen. Gelukkige burgers zijn namelijk fysiek en mentaal gezonder en presteren beter. Het liefst hebben we een fijne relatie, mooi huis en goedbetaalde baan. We streven naar perfectie of dure spullen, maar daarachter schuilt maar één ding: gelukkig zijn. Dit is een soort einddoel geworden. Als expert help jij anderen om het geluk in zichzelf te vinden, want dat is waar het uiteindelijk om draait.

Psychologie & Therapie, hundredPercentOfTheTime

Psychologische hulp is toegankelijker dan ooit. Naast de traditionele spreekkamer zijn er steeds meer digitale psychologen actief. Er zijn veel verschillende vormen van mentale coaching, maar de meeste mensen zijn slechts naar één ding op zoek: een coach die bij ze past. Iemand zoals jij!

"Als trainer besef ik heel goed dat bijscholing noodzakelijk is. Ik kreeg de laatste jaren enorm veel sporters over de vloer met lichamelijke klachten. Uiteindelijk bleek dit grotendeels psychisch te zijn. Met de kennis van deze opleidingen heb ik ze verder geholpen. Daar ben ik jullie enorm dankbaar voor! Ik raad het mijn toekomstige collega’s zeker aan om cursussen en trainingen te blijven volgen." - exStudentSpeaking

Robert de Bruijn

Opleidingsverantwoordelijke

Zelfontwikkeling is super belangrijk. Mensen zoeken antwoorden op bepaalde levensvragen. Een opleiding uit dit thema stimuleert je om te blijven onderzoeken en ontdekken. Het is een avontuur waarbij je jezelf en andere mensen elke dag iets beter leert kennen. Met behulp van deze opleidingen vind je gegarandeerd de antwoorden die je zoekt!

niceToKnowHeader

• Emoties versterken je herinneringen.
  • Vind je iemand aardig of ben je het ergens mee eens, dan kopieer je de lichaamstaal van een ander onbewust.
  • Eten in de kleur rood of geel wekt hongergevoelens op.
  • De hele dag door maken we bewuste en onbewuste keuzes. Gemiddeld zijn dat er zo'n 30.000 per dag!