thuisstudies nhoc

Hoe werkt een thuisstudie?

Jaarlijks volgen duizenden studenten een opleiding aan de Coachingsschool. Hieronder bespreken we in zes stappen hoe een thuisstudie werkt en hoe jij van je opleidingstraject een groot succes maakt.

Stap 1: Kies je opleiding

De eerste stap is een keuze maken uit ons opleidingsaanbod van meer dan 300 thuisopleidingen. Voor elke cursus is een gratis hoofdstuk beschikbaar, zodat je een goed beeld krijgt van de cursusinhoud. Zo ben je er zeker van dat je de juiste keuze maakt.

Wist je dat... de opleidingen voor iedereen toegankelijk zijn? Ook als je nog geen ervaring hebt binnen een bepaalde sector.

Stap 2: Schrijf je in

Heb je een opleiding gekozen? Schrijf je dan online in. Is je betaling voldaan en door ons verwerkt, dan ben je definitief ingeschreven voor deze cursus.

Vervolgens krijg je het cursusboek thuisgestuurd. Dit duurt meestal minder dan een week. Naast deze lesmap krijg je één jaar begeleiding van jouw eigen docent en toegang tot ons online studentenplatform. Hier vind je ook de digitale versie van je cursus.

Stap 3: Neem contact op met je docent

Heb je de cursus ontvangen en wil je gaan beginnen? Neem dan eerst contact op met je docent. Dit doe je via ons online leerplatform. Meld je aan op dit platform (je toegangscode krijg je toegestuurd nadat je inschrijving compleet is) en stuur een bericht naar je docent. Stel jezelf voor en geef aan hoeveel tijd jij kan vrijmaken om te studeren. Op die manier kan je docent je écht studieadvies op maat geven.

Wist je dat... de gemiddelde student er tussen de zes en negen maanden over doet om te studeren en een examen af te leggen?

Stap 4: Klaar voor de start

Je gaat aan de slag met je thuisstudie. Je studeert waar en wanneer je wilt en volledig op je eigen tempo. Heb je vragen over de leerstof? Neem dan direct contact op met je docent. Vaak kun je na 48 uur een antwoord verwachten. Via het leerplatform kan je docent ook contact opnemen met jou, bijvoorbeeld om je extra taken of oefeningen te geven om de leerstof nog beter te begrijpen.

Wist je dat... het mogelijk is om de persoonlijke begeleiding van je docent te verlengen? Voor slechts 139 euro heb je maar liefst één jaar extra begeleiding!

Stap 5: Leg je examen af

Klaar om examen af te leggen? Maak dan een afspraak met het secretariaat, zodat wij je examen kunnen voorbereiden. De Gezondheidsschool is zeer flexibel: je kan bijna elke werkdag een examen afleggen. Het inschrijfgeld voor de cursus is inclusief examen.

Als je een thuisstudie volgt, beslis je zelf of en wanneer je examen komt afleggen. Je hebt tot vijf jaar na inschrijving het recht om examen af te leggen. Bovendien mag je zo vaak een herexamen afleggen als je wil. Dit herexamen is gratis.

Stap 6: Ontvang je diploma

Geslaagd voor je examen? Dan krijg je snel jouw diploma toegestuurd. Al onze diploma’s zijn erg waardevol voor de rest van je loopbaan. Of je nu start als zelfstandige of aan de slag gaat als werknemer.

Ben je tevreden over de lesstof, wil je jouw kennis nog verder verdiepen en je kansen op de arbeidsmarkt vergroten? Informeer bij je opleidingsadviseur naar de vervolgopleiding die bij jou past!

Heb je nog vragen? We hebben antwoord gegeven op veelgestelde vragen van studenten. Wil je een andere vraag stellen, dan kun je contact opnemen met ons secretariaat.